wtorek, 25 listopada 2014

Wywiad z Kasią



 
Dziś prezentujemy naszym czytelnikom wywiad, który przeprowadziliśmy z Kasią  - główną założycielką strony „Młodzi Chrystusowi”, prolajferką i organizatorką akcji „Różaniec dla Życia – Rosary for Life”.

Więcej szczegółów w rozwinięciu. 






Red. Śpiewam dla Boga: Dzień dobry! 


Kasia: Dzień Dobry! 


Red. Śpiewam dla Boga: Od dłuższego czasu prowadzisz stronę „Młodzi Chrystusowi”. Zgromadziła ona bardzo dużą rzeszę fanów i zapewne jesteś z tego faktu zadowolona. Powiedz Nam natomiast skąd w ogóle powstał pomysł na założenie właśnie takiej strony? Czy poniekąd było to związane z twoim życiem?


Kasia: Nie lubię słowa „fani”. Ludzie, którzy zaglądają na stronę to czytelnicy. Fanów może mieć ktoś sławny, celebryta, natomiast ja nie czuję się „fejmem”, po prostu bloguje – to wszystko. :) Przygoda z blogowaniem rozpoczęła się w grudniu 2012 roku. Chciałam podzielić się z ludźmi moim świadectwem wiary, mówić o tym, czego doświadczam od Boga. Natomiast pomysł założenia Młodych Chrystusowych powstał rok później. Wybrałam taką nazwę, ponieważ chcę przez to złamać stereotyp złej młodzieży i pokazać, że również my młodzi mocno kochamy Boga. Oczywiście nie jest tak, że moja strona jest kierowana tylko do młodzieży. Absolutnie nie! Myślę, że każdy znajdzie na niej coś dla siebie. Zaczynając od młodzieży, kończąc na osobach w dojrzałym wieku. Ze statystyk na stronie wynika, że najmłodsza osoba odwiedzająca stronę ma 13 lat, a najstarsza +65. :) Co do ilości osób lubiących stronę – faktycznie dużo ich jest. Sama jestem zaskoczona, nie spodziewałam się aż takiego zainteresowania. :)


Red. Śpiewam dla Boga: Z tego co nam wiadomo na stronie publikujesz różnego rodzaju treści. Są to zarówno ciekawe artykuły, odniesienia to różnych sytuacji życiowych, czy po prostu ciekawe fotografie, które nawiązują do tematyki twojej strony. Skąd w ogóle czerpiesz pomysły na to wszystko?


Kasia: Hmm… Staram się dodawać na bloga dużo treści zawartych w Piśmie Świętym, słowa świętych, sentencje życiowe. Skąd je biorę? Przede wszystkim z różnych książek, a trochę ich w domu mam (śmiech) :) Czasem coś usłyszę, zapiszę i potem wykorzystuje robiąc grafiki. Otrzymuję też dużo pomocy od moich czytelników, którzy przysyłają mi informacje o wydarzeniach religijnych, podsyłają mi linki do artykułów, udostępniają treści zawarte na stronie. Wszyscy ci ludzie, którzy czytają bloga, udostępniają posty tak naprawdę współtworzą go ze mną :) Także moi znajomi pomagają mi w prowadzeniu strony. Karolina czasem dodaje posty, a Madzia i Weronika pomagają mi w robieniu grafik.
 
Red. Śpiewam dla Boga: Nawiązując jednak do publikowanych przez Ciebie materiałów można zauważyć, że trafiają one do dużej rzeszy czytelników. Zapewne dostajesz dużo komentarzy tych pozytywnych, ale również tych negatywnych. Czy nie obawiasz się krytyki ze strony czytelników? 


Kasia: Nie, ponieważ jestem przekonana, że to, co robię jest dobre i żadna krytyka nie jest wstanie zmienić moich poglądów. Nie zmuszam nikogo do czytania mojego bloga ani do tego, żeby wierzył w Boga. Szanuje ludzi o odmiennych poglądach.
 
Red. Śpiewam dla Boga: Przejdźmy teraz do nowości, które wprowadzasz. W ostatnim czasie zorganizowałaś bardzo ciekawą akcję pn. „Różaniec dla Życia – Rosary for Life”. Opowiedz nam o tym skąd w ogóle wzięłaś pomysł na stworzenie takiej akcji i jakie są jej główne zadania?


Kasia: Od dawna deklaruje się, że jestem pro-life. Aborcja zawsze był dla mnie czymś złym, jednak dopiero kilka lat temu po obejrzeniu pewnego filmu w internecie, wysłuchaniu świadectw (m.in. Gianny Jessen) dotarło do mnie, że jest to ogromna zbrodnia, morderstwo niewinnego człowieka. Nie wiedziałam, co zrobić żeby powstrzymać aborcję i wydawało mi się, że udostępniając grafiki i różnego rodzaju filmiki mogę coś zdziałać. Dopiero po czasie dotarło do mnie, że to bardzo niewiele. W zeszłym roku postanowiłam zapoczątkować akcję modlitewną „Różaniec dla Życia – Rosary for Life”. Uważam, że obowiązkiem każdego z nas jest nie tylko nagłaśnianie tego problemu, lecz przede wszystkim walka z nim. To Właśnie modlitwa jest najsilniejszą i najskuteczniejszą bronią. Idea akcji jest bardzo prosta i polega na codziennej modlitwie Różańcowej :) Szczegóły znajdziecie na moim blogu: http://rozaniecdlazycia.blogspot.com
 
Red. Śpiewam dla Boga: Na sam koniec naszej rozmowy chcielibyśmy dowiedzieć się jeszcze o twoich pomysłach na przyszłość. Czy planujesz w ogóle dalszy rozwój strony "Młodzi Chrystusowi"? Jeśli tak, to czego możemy się jeszcze spodziewać?


Kasia: Strona cały czas się rozwija. Jak tylko mam odrobinę wolnego czasu staram się dodawać posty, tworzyć grafiki. Blog będzie istniał tak długo dopóki będą ludzie, którzy będę chcieli na niego zaglądać. :) Co do dalszego rozwoju, hmm zaglądajcie na stronę, nie mogę teraz wszystkiego zdradzić. :)
 
Red. Śpiewam dla Boga: Dziękuje bardzo za rozmowę. Życzę oczywiście dalszego rozwoju i nowych pomysłów na realizację dzieła "Młodzi Chrystusowi".


Kasia: Ja również dziękuję. :)
 

Z Kasią Potarzycką rozmawiała redakcja strony „Śpiewam dla Boga”.

(pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz